Digitální marketing a jeho metody
Digitální marketing je neodmyslitelně spojený s online marketingem. Jedná se v podstatě o synonyma, jen různí lidé používají různé termíny k označení tohoto tipu marketingu. Digitální marketing využívá různá média a elektronické zařízení. Nemusí být připojené k internetu čímž se vlastně liší od online marketingu, ale je naprosto běžné, že digitální marketing využívá připojení k internetu. Podívejme se nyní na některé metody digitálního marketingu.
Emailový marketing
Pokud někdo navštíví váš web, můžete ho vyzvat k tomu, aby se připojil zadáním své emailové adresy k odběru vašich novinek pomocí emailingu. Na tyto emaily můžete poté posílat upozornění o akcích, novinkách, slevách. Výhoda je, že tento marketing je nezávislý na měnících se algoritmech, ale nevýhodou je, že zákazníci emaily často neotevírají.
Srovnávače zboží
Různé vyhledávače zboží fungují i jako srovnávače zboží. Srovnávač zákazníkovi poskytne produkt, který si chce koupit, a k němu nabídky od veškerých e-shopů, který ho prodávají. A ještě krásně seřazený podle ceny. Výhodou je, že pokud je vaše cena nižší, než na ostatních e-shopech, je pravděpodobné, že si zákazníci vyberou zrovna vás.
Influencer marketing
Marketing pomocí influencerů může zvýšit dosah vaší firmy před širokým publikem. Důležité je ale vybrat si influencera, který bude vhodně reprezentovat vaši firmu. Pozitivem je, že nepotřebujete čas k získání publika. Jednoduše touto spolupráci využijete publikum influencera. Nevýhodou jsou dost vysoké částky, které musíte influencerům platit a také nedůvěra, kterou k nim chová určitá část společnosti.
Optimalizace pro vyhledávání
SEO, což je vlastně optimalizace pro vyhledávání, má za cíl to, aby se na vyhledávačích, jako je třeba Google nebo Yahoo, vaše webové stránky zobrazili na předních pozicích. K tomu jsou důležitá klíčová slova a také algoritmy. Správně nastavené SEO je poměrně levný způsob, jak propagovat vaši firmu.